Jeruzsálem

Jeruzsálem egy csodálatos hely!

Múlt évben abban a szerencsés helyzetbe kerültem, hogy 3 napra lehetőségem volt baráti társasággal ellátogatni Jeruzsálembe. Már nagyon rég szerettem volna elmenni. Nagyon emlékezetes volt számomra ez a néhány nap. Sajnos nagyon hamar elrepült az idő. Amíg ott voltam nem is tudatosult bennem, hogy milyen nagyszerű, hogy ott lehaetek csak utólag amikor hazajöttünk. Rá egy hétre ülepedtek le az élmények és szinte el sem hittem, hogy ez megtörténhetett. Mivel elég rövid időt töltöttünk ott, igyekeztem minél többet fotózni és számomra megragadó jeleneteket megörökíteni, hiszen nem tudtam, hogy mikor lesz legközelebb alkalmam ismét ellátogatni Izraelbe. Amikor nézegetem ezeket a képeket, akkor ismét megelevenednek az érzések és elkap a vágy, hogy ismét visszatérjek azokra a helyszínekre. De legközelebb már szeretnék eljutni más helyekre is.

Remélem hamarosan elérkezik egy ilyen nap.

Jellegzetes jeruzsálemi utcakép

Jeruzsálem utcái telis-tele van ilyen szűk és hangulatos kis utcácskával. Némelyik hosszan és egyenesen húzódik, némelyik meg rövid kis zegzugos szakaszokból- Nekem nagyon tetszik az ilyen utcakép. A nagy hőségben igen hasznosak a szűk utcákban magasra emelkedő falak, hiszen árnyékot biztosítanak és könnyebben elviselhető a meleg. Mivel Izraelben van kő korlátlan mennyiségben, így mindent abból építenek.

Annak ellenére, hogy amilyen magas volt a hőmérséklet, cirka 32-35 fok, a kellemes száraz klíma miatt elviselhető volt a hőség.

Kisfiú a siratófalnál

A zsidó gyerekeket már korán bevezetik a szentírás tanulmányozásába. A tanulás már fiatalon kiemelkedő szerepet kap. Már kis gyermekkortól elkezdik a a tanulást a vallásos zsidó nevelést kapó gyerekek. A zsidó gyerekek nevelésének elsődleges célja, hogy beléjük neveljék a zsidó örökség erkölcsi és etikai értékeit, ösztönözzék őket a tórai parancsolatok, a micvák teljesítésére, átadják nekik a Tóra, a Talmud és a legfontosabb zsidó forrásművek ismeretét, és kialakítsák bennük a zsidó néppel való azonosság érzését.